Atjaunots ERF krēsliņu apskats

Kāds laiks pagājis, tādēļ ilgāk atmuguriski braucamo krēsliņu saraksts prasīties prasās pēc atjaunināšanas. Te nu tas ir!

Tabuliņā apkopoju visus muki.lv apskatāmos un iegādājamos krēsliņus. Zem tabuliņas uzskaitīšu citus krēsliņus, kas eksistē Eiropā un Latvijā.

Autokrēsliņa modelis Cena EUR Grupa Isofix instalācija Jostu instalācija Atsaites Atmuguriski (RF) Uz priekšu (FF) Kā paliktnis ar atzveltni Slīpuma maiņa Vieta auto
Britax DualFix 480 0-1 Ir Nav Nav 0-18 kg 9-18 kg, rotējošs Ir Mazs
Britax Max-Fix 395 0-1 Ir Nav Nav 0-18 kg Ir Vidējs
Hauck Varioguard 275 0-1 Ir Ir Nav 0-18 kg (ar Isofix) 9-18 kg Atmuguriski tikai slīpākajā Mazs
0-13 kg (ar jostu) Uz priekšu ir
Klippan KISS 2 345 0-1 Ir Ir Nav 0-18 kg Ir Mazs/vidējs
BeSafe iZi Combi X3 ISOfix* 419 1 Ir Tikai uz priekšu Nav 9-18 kg 9-18 kg Ir Liels
BeSafe iZi Combi X3* 395 1 Nav Ir Ir 9-18 kg 9-18 kg Ir Liels
BeSafe iZi Kid X3 ISOfix* 419 1 Ir Nav Nav 9-18 kg Ir Liels
BeSafe iZi Kid X3* 395 1 Nav Ir Ir 9-18 kg Ir Liels
Axkid Duofix 440 1-2 Ir Ir Ir, automātiski spriegojas 9-25 kg 9-18 kg 15-25 kg Ir Vidējs/liels
Axkid Kidzone 355 1-2 Nav Ir Ir 9-25 kg 9-18 kg 15-25 kg Ir Vidējs
Axkid Minikid 325 1-2 Nav Ir Ir, automātiski spriegojas 9-25 kg Ir Vidējs
BeSafe iZi Plus 425 1-2 Nav Ir Ir 9-25 kg Ir Liels
Britax Max-Way 315 1-2 Nav Ir Ir 9-25 kg Ir Mazs
Klippan Triofix* 400 1-2-3 Ir Ir Nav 9-18 kg 9-18 kg 15-36 kg Nav Mazs
Klippan Triofix-Recline 420 1-2-3 Ir Ir Nav 9-18 kg 9-18 kg 15-36 kg Ir Mazs/vidējs
* šos krēsliņus nepieciešams pasūtīt

Papildus tam, ko var iegādāties muki.lv, Latvijā var nopirkt vēl:

– Cybex Sirona – maksā aptuveni 450 eur, faktiski 1. grupa, jo tas nav piemērots jaundzimuša mazuļa pārvadāšanai. Instalējams tikai ar Isofix, bez iespējas stiprināt ar jostu. Bez atsaitēm. Atmuguriski 0-18 kg, uz priekšu 9-18 kg (ar bamperi). Nav izmantojams kā paliktnis ar atzveltni. Slīpuma maiņas pozīcijas ir, rotējošs. Salīdzinoši neliels automašīnā, bet arī čaula ir maza un ierobežota iespēja to izmantot atmuguriski līdz pilniem 18 kg. Mēs nepiedāvājam muki.lv, jo savam bērniņam šo krēsliņu neizvēlētos, mūsuprāt, nepietiekamā triecienabsorbējošā materiāla čaulas daļā dēļ.

– MaxiCosi 2Way Pearl – pats krēsliņš maksā aptuveni 270 eur, taču tas fiksējams tikai uz 2way bāzes, kas maksā vēl aptuveni 220 eur. Komplekts maksā aptuveni 480 eur. 1. grupas krēsliņš, jo ražotājs pirms tam iesaka uz 2way bāzes izmantot Pebble 0.grupas autokrēsliņu par ~175 eur. Bāze instalējama tikai ar Isofix, bez iespējas stiprināt ar jostu. Bez atsaitēm. Atmuguriski 0-18 kg, uz priekšu 9-18 kg. Nav izmantojams kā paliktnis ar atzveltni. Slīpuma maiņas pozīcijas ir. Automašīnā mazs/vidējs. Pats par sevi droši vien krēsliņš ir jauks, tomēr ieguldījums ir visai pamatīgs. Tas arī iemesls, kāpēc nepiedāvājam muki.lv

– Recaro Polaric – 300 eur. 9-18 kg krēsliņš, kas fiksējams tikai ar Isofix, nav opcijas fiksēt ar automašīnas drošības jostu. Ir atsaites. Atmuguriski 9-18 kg, uz priekšu nav fiksējams, kā paliktnis nav izmantojams. Slīpuma maiņas pozīcijas ir.  Automašīnā aizņem daudz vietas.

Eiropas tirgū ir pieejami vairāki krēsliņi, kas Latvijā nav nopērkami.

– Akta Graco Belogic – 9-25 kg, stiprināms tikai ar automašīnas drošības jostu, ir atsaites. Atmuguriski 9-25 kg, uz priekšu nav izmantojams. Vidēji liels.

– Akta Graco Cosmic Comfort S – 9-25 kg,  stiprināms tikai ar automašīnas drošības jostu, ir atsaites. Atmuguriski 9-25 kg, uz priekšu 15-25 kā paliktnis ar atzveltni. Vidēji liels. Cik mums zināms, netiek vairs ražots kopš 2013. gada nogales.

– Brio Zento – 0-25 kg, stiprināms tikai ar automašīnas drošības jostu, ir atsaites. Atmuguriski 0-25 kg, uz priekšu 15-18 kg ar integrētajām jostām, 15-25 kg kā paliktnis ar atzveltni. Slīpuma maiņas pozīcijas ir (atškīrīgi instalēšanas paņēmieni). Vidēji liels.

– Britax Hi-Way – 0-25 kg, stiprināms tikai ar automašīnas drošības jostu, ir atsaites. Atmuguriski 0-25 kg, uz priekšu nav izmantojams. Slīpuma maiņas pozīcijas ir. Neliels.

– Britax Multi-Tech II – 9-25 kg, stiprināms tikai ar automašīnas drošības jostu, ir atsaites. Atmuguriski 9-25 kg, uz priekšu 9-18 kg, 15-25 kā paliktnis ar atzveltni. Slīpuma maiņas pozīcijas nav. Vidēji liels.

– Fair G 0/1 – 0-18 kg, stiprināms gan ar Isofix, gan automašīnas jostu, atsaites nav. Atmuguriski 0-18 kg, uz priekšu 9-18 kg, kā paliktni nevar izmantot. Slīpuma maiņas pozīcijas ir. Vidēji liels.

– Maxi Cosi Mobi XP – 9-18 kg, stiprināms tikai ar automašīnas drošības jostu, ir atsaites. Atmuguriski 9-18 kg, uz priekšu un kā paliktnis nav izmantojams. Slīpuma maiņas pozīcijas ir. Liels.

– Vēl ir vairāki Joie sēdeklīši, kas apgalvo, ka ir sertificēti braukšanai atmuguriski līdz 18 kg, tomēr šīs Korejiešu firmas apšaubāmās mahinācijas ar lietošanas instrukcijām un sertifikācijām, vieš neuzticību, ka šie sēdeklīši tiešām ir droši atmuguriski ilgāk par 13 kg svaru. Tos esmu arī redzējusi dzīvē un kamēr nebūšu dzirdējusi patiesi kāda objektīva un zinoša eksperta atzinīgos vārdus par tiem, savu bērnu un arī mūsu pircēju bērnus šī ražotāja izstrādājumiem neuzticēšu.

– Vēl ir Takata un CasualPlay zīmoliem pa vienam atmuguriskam krēsliņu modelim – nav komentāru.

Šķiet, ka tas arī viss. Ja, lūkojot pēc krēsliņa, kurā vizināt savu mazuli atmuguriski ilgāk – t.i. vismaz līdz 18 kg, savu nolūkoto krēsliņu šajā sarakstā neatrodat, tad rūpīgi pārliecinieties, vai 0-18 kg krēsliņam ražotājs nav norādījis, ka pie 13 kg (vai dažiem krēsliņiem pat 9-10 kg) krēsliņu obligāti jāpavērš ar skatu bruakšanas virzienā. No zināmākajiem ražotājiem tāds ir Britax First Class, Concorde Ultimax, Maxi Cosi/Bebeconfort MiloFix un Opal, kā arī vairāki CAM, Chicco, Espiro, Jane, Nania, Nurse, 4Baby un citu ražotāju sēdeklīši. Šāda veida krēsliņš tiek saukts par kombinētā tipa krēsliņu un iespējams ļaus mazliet ilgāk braukt atmuguriski, jo čaulas dēļ krēsliņu patiesi varēs izmantot atmuguriski līdz pilniem 13 kg, tomēr būtiski ilgāk bērniņš nedrīkst braukt ar skatu pretēji braukšanas virzienam un sasniedzot ražotāja norādīto svaru obligāti ir jāgriež uz priekšu.

 

2 Responses to “Atjaunots ERF krēsliņu apskats”

  1. Juune Says:

    Kā ar Britax TWE, tad tiešām taisās pārstāt ražot?

    Ar Mobi XP ir jokaini, cik saprotu, 25kg augšējais limits vai jau ir, vai vēlāk būs tomēr atpakaļ. http://www.sakerhetsbutiken.se/component/redshop/1205/0/barn-i-bil/bilbarnstol/bakatvand-bilbarnstol/P-bilbarnstol-maxi-cosi-mobi-xp-phantom-9-25?Itemid=0

    Takata Picomino Midi un Casualplay BiCareFix ir baigi līdzīgi. Tikai isofix, atbalsta kāja, RF var lietot tikai visslīpākajā pozīcijā, FF vairākas slīpuma pozīcijas. Takata pa laikam figurē kā kāda autoražotāja rebrandotais sēdeklis, ir arī manīts EuroNCAP, tā ka tas vismaz toč ir nopietns ražotājs. Rekur, piem., BMW Takata: http://bloggen.fi/bilstolslotsen/2014/05/en-forsta-titt-pa-isofixstolen-takata-midi/
    Par Casualplay galīgi maz info šobrīd.

  2. admin Says:

    Pēc izstādes varu kompetentāk atbildēt – Britax TWE – neviens lāgā nezināja, vai turpina vēl ražot, jo skandināvu kolēģu Britax stendā nebija. Ja arī šāds krēsls vēl pastāv, par ko visi baigi šaubijās, tad tas noteikti ir ierobežotam Skandināvijas tirgum. Solījās noskaidrot.

    Maxi Cosi Mobi XP arī stendā nebija paņēmies līdzi, neviens nebija kompetents man atbildēt par specifikāciju, knapi zināja tādu krēslu 😉

    Takatu un CasualPlay redzēju – bildes un komentāri skatāmi Ķelnes atskaites blogierakstā :) Takatas krēsli man likās tīri neko, bet diemžēl visi bija ļoti aizņemti paši ar sevi un tā īsti mums nepievērsās. Un tā kā būtiskus bonusus šim krēslam nesaskatījām, tad devāmies tālāk, lieki netērējot laiku.

Leave a Reply